Top 10 online marketing boeken

Iedereen kan een website bouwen. Maar niet iedereen slaagt er in voldoende trafiek naar die website te krijgen. Tegenwoordig spelen er in het online landschap verschillende factoren een rol bij het al dan niet slagen van een webproject. Online marketing is meer dan enkel het schrijven van enkele advertenties. Onderstaande top 10 van online marketing boeken helpt je alvast op weg.


         

Deze top 10 online marketing boeken is natuurlijk niet definitief. Het gaat er om dat je online marketing vanuit zoveel mogelijk perspectief benadert. Bij het ontwerpen van de interface en het structuren van de gegevens die je website moet bevatten, neem je bijvoorbeeld best Don't make me think van Steve Krug of White space is not your enemy van Kim Golombisy en Rebecca Hagen ter hand. Deze boeken leren je de webruimte op een zo efficiënte manier benutten.


Om je merk een sterke basis te geven, moet je heel wat afwegingen maken. Hoe wil je jouw missie en visie visueel ondersteunen? Welke factoren spelen een doorslaggevende rol bij de bepaling van je doelgroep? Laat dan zeker niet na eerst Designing brand identity van Alina Wheeler te lezen.


Hou bij de structuur van je website goed rekening met de mogelijkheden voor zoekmachines. Stel jezelf de vragen of je website voldoende categorieën en voldoende landingspagina's met de juiste keywords bevat. Wil je de kunst van zoekmachines onder de knie krijgen zonder daarbij schuin te marcheren met allerlei kunstgrepen, verdiep je dan zeker in The art of SEO van Eric Enge, Stephan Spencer, Rand Fishkin, Jessie Stricchiola.


Geen enkele website kan renderen zonder effectief en efficiënt gebruik van de logdata. Een van de meest interessante gratis tools op dit ogenblik is zonder twijfel Google Analytics. Een van de analytics guru's Justin Cutroni schreef samen met enkele collega - Sebastian Tonkin & Caleb Whitmore - Performance Marketing with Google Analytics. Dit boek leert je op een basisniveau actiegericht gebruik maken van een web analytics tool als Google Analytics.


Wil je jouw website echt laten verdienen en schuw je daarbij ook geen sociale media zoals Twitter? Dan maak je ongetwijfeld een goede keuze door Crush it! van Gary Vaynerchuk onder de loep te nemen. Deze auteur weet elke website tot een goudmijn om te toveren. Om je rendement te bereken, of toch op z'n minst hiertoe een poging te wagen, raden we ten zeerste het diepgravende boek Social media metrics van Jim Sterne aan.


Een van de belangrijkste zaken die wel eens over het hoofd gezien wordt, is de inhoud van je website. Zoekmachines als Google houden enorme van nieuwe, verfrissende content. De meeste website kiezen om deze reden voor een blog dat er als een soort ideeënplatform aan gekoppeld wordt. Om je blog creatief uit te bouwen en te onderhouden, kan het zeker geen kwaad om The idea writers van Teressa Iezzi op je nachtkastje te leggen.


Wil je jouw website echt laten slagen met de meest ingenieuze marketingtechieken, dan komt het er eerst en vooral op aan slimmer te worden dan de andere, of toch sneller te reageren. Dit vereist vooral een nieuwe mindset en een relativerende bril die je zeker en vast met All marketers are liars van Seth Godin en Digitaal is het nieuwe normaal van Peter Hinssen weet op te zette.


Om het u gemakkelijk te maken lijsten we onze top 10 van online marketing boeken hieronder op. Natuurlijk kan je via Facebook gerust suggesties geven voor andere boektitels of auteurs die interessante lectuur te bieden hebben over online marketing.



Tenslotte voorzien we nog een speciale vermelding van Social network data analytics van Charu C. Aggarwal, voor iedere data analyticus met een voorliefde voor sociale media.


Categorie :